I fjor var det ysteriet “Den blinde ku” på Ås som kunne titulere seg med “Norges beste firmanavn”.
I år kan den gå til Spydebergfirmaet «Slanke tanker».
98 % av Norges bedrifter har 50 ansatte eller færre, med tilsvarende lite markedsføringsbudsjett.
Et godt firmanavn er god markedsføring.
Et godt firmanavn må være enkelt å huske, forbindes med noe positivt og helst skille seg fra konkurrentene
Gule sider ønsker med denne kåringen å løfte frem små og mellomstore bedrifter i det ganske land.
-Ideen til Slanke Tanker ble «født» i april 2013. Bakgrunnen var at jeg så at å jobbe i topplokket (mental trening) var helt fraværende i det forebyggende arbeidet med overvektige, i overvektsdebatten og i samfunnets kamp mot fedme. Det blir fokusert mest på mat og trening for å bli slank, den siste brikken med det psykologiske mangler det fokus på. Mine erfaringer, min fagkunnskap og nyere forskning viser at vi må starte der det hele begynner, å jobbe med topplokket først, for å få til en varig livsstilsendring. I tillegg sliter mange overvektige med spiseforstyrrelsen overspising, og isolasjon. Forteller en ivrig Lillian Fjeld
-Jeg synes at navnet Slanke Tanker sier alt om hva vi gjør, og hva våre kursdeltager får ved å ta mitt program. En kursdeltager uttalte en gang « Jeg blir ikke slank i kroppen av å være feit i hue – ja til slanke tanker»
-det er utrolig gøy å bli trukket ut i konkurransen om Norges beste firmanavn. Jeg er nå i semifinalen sammen med 19 andre bedrifter. De 10 som får flest stemmer går videre til finalen hvor den endelige vinneren blir kåret av en jury. Om jeg skulle være så heldig å vinne, er gevinsten slik jeg har forstått det heder og ære, og selvfølgelig markedsføring via konkurransen, forklarer en takknemlig Lillian Fjeld.
Småbyen Spydeberg oppfordrer deg til å være med å heie, og da må det stemmes – det gjøres på http://www.bestefirmanavn.no/ innen 13.12.
Godt valg 🙂